Wycieczka edukacyjna klas drugich dofinansowana z ministerialnego programu: „Poznaj Polskę”.

W dniu 6 listopada  2021r. odbyła się wycieczka edukacyjna Krosno – Bóbrka -Żarnowiec, w której wzięli udział uczniowie klas II (30 osób) dofinansowana w kwocie 4 092 złotych z ministerialnego programu: „Poznaj Polskę”.

Dnia 06.11.2021r. uczniowie klas drugich naszej szkoły brali udział w wycieczce edukacyjno – integracyjnej, dofinansowanej z ministerialnego programu: „Poznaj Polskę”.

Pierwszym miejscem, które uczniowie wraz z opiekunami: p. L. Jedziniak (kierownik wycieczki), p.W. Nowak, p.A.Nowak, odwiedzili było Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w budynku głównym, gdzie przewodnik odkrywał przed nami tajniki produkcji szkła. Po zejściu na najniższe piętro muzeum, mogliśmy obserwować z czego i jak powstaje szkło. Zwycięzcy konkursu, zorganizowanego przez przewodnika, mogli własnoręcznie wybić pamiątkowe, szklane medale. Następnie uczniowie poznali tajniki obróbki i zdobienia szkła: grawerowania, malowania na szkle, produkcji witraży. Dodatkowo zobaczyliśmy krótki film, prezentujący historię powstania huty szkła w Krośnie. Uczniowie zwiedzili również piwnice położone w zachodniej części krośnieńskiego rynku, gdzie mogli dokładnie przyjrzeć się na czym polega kunszt artystów szkła.

Kolejnym punktem naszej trasy było Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce.  Tam mogliśmy zobaczyć  wystawy poświęcone początkom przemysłu naftowego i gazowniczego, dwa czynne szyby naftowe (kopanki) „Franek” i „Janina”, ekspozycję multimedialną w warsztacie i domu Łukasiewicza, interaktywne wnętrze apteki, dawne laboratorium oraz pracę XIX-wiecznego aptekarza.

Następnie udaliśmy się do ostatniego punktu naszej podróży- do Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu. We wnętrzu historycznego domu naszej poetki, mogliśmy zobaczyć jak żyła i mieszkała. Pani przewodnik opowiedziała nam o życiu oraz twórczości Marii Konopnickiej.

W drodze powrotnej opiekunowie rozdali uczniom otrzymane w Centrum Dziedzictwa Szkła pamiątki. Do Kołaczyc wróciliśmy zadowoleni, pełni wrażeń oraz bogatsi w wiedzę.